Dvoudílná série článků věnovaná tematice fotografování tzv. "do RAWu". V druhém dílu se zaměříme na klíčovou otázku: "Je z dlouhodobého pohledu lepší používat JPEG nebo RAW?". Tahle otázka je totiž složitější, než se na první pohled zdá.
Mnoho lidí si myslí, že k dobrým fotkám je zapotřebí především drahá fototechnika. Ale tak to není. Technika samozřejmé má vliv, ale ne až tak velký. Tím hlavním, co odlišuje dobré fotografy od těch méně zdatných, jsou ve skutečnosti fotografické know-how a zkušenosti.
Na "kompoziční pravidla" má každý svůj názor, často velmi vyhraněný. Někdo říká, že jsou tím úplně nejdůležitějším, jiný je považuje za naprostou hloupost a ztrátu času. Tak jak to s nimi tedy je?
Jak se v průběhu času vyvíjí fotograf - od úplného zelenáče až po ostříleného borce - s podrobnou charakteristikou jednotlivých vývojových stádií. Najdete se v některé z popisovaných úrovní i Vy?
Někdo fotí profesně, někdo s fotoaparátem dělá umění. Mnoho lidí však fotí prostě proto, že je to baví, těší, uspokojuje. Fotografie je skutečně mimořádně vděčným koníčkem, navíc v mnoha ohledech jedinečným, protože ...
Mnoho lidí vnímá kritiku svých fotografií jako něco nepříjemného a nežádoucího. Nestojí o ni. To je ale obrovská chyba. Kritika je totiž naprosto nezbytná k tomu, aby se člověk mohl zlepšovat. Aby nedělal pořád dokola stejné chyby a jeho tvorba se neplácala stále na místě.
Rozlišení snímačů rok od roku roste. Pokaždé, když některý z výrobců přijde s dalším skokovým zvýšením rozlišení ve svých přístrojích, začnou se ozývat kritické hlasy: Kam až to zajde? Kdo to potřebuje? A je to vůbec k něčemu?
"To je krásná fotka, takový foťák bych taky chtěl!" je věta, která zvedne žluč každému fotografovi se špetkou sebeúcty. O drahé výbavě to přeci není - nebo ano?