Vše co potřebujete do začátku vědět o přepočítávání ohniskových vzdáleností. Čím se liší skutečná a "přepočtená" ohniska, jak se přepočty provádějí a k čemu jsou dobré.
Dvoudílná série článků věnovaná tematice fotografování tzv. "do RAWu". První díl je určený především začátečníkům. Řekneme si, co to RAW je, v čem je výhodnější oproti JPEGu a co to v praxi obnáší s fotografováním do RAWu začít.
Histogram je součástí každého fotografického softwaru a umí jej zobrazit i mnohé digitální fotoaparáty. K čemu slouží, jak ho číst a na co si dát při jeho používání pozor?
Pomocí úprav na počítači lze opravit rozličné nedostatky a fotografii výrazně vylepšit. Stále však existuje řada věcí, které je potřeba udělat správně již při focení, protože se úpravami zachránit dost dobře nedají.
Správa barev je problematika, které by měl rozumět každý fotograf. Pro mnoho lidí je však tohle téma něco jako vúdú. Je-li to i váš případ a chcete-li to změnit, čtěte dál. Uvidíte, že to celé není v principu až tak složité.
Rozlišení snímačů rok od roku roste. Pokaždé, když některý z výrobců přijde s dalším skokovým zvýšením rozlišení ve svých přístrojích, začnou se ozývat kritické hlasy: Kam až to zajde? Kdo to potřebuje? A je to vůbec k něčemu?
V čem se liší "fázové" a "kontrastní" automatické zaostřování? Co je za jakých okolností lepší volba a který druh autofokusu používat, pokud náš přístroj podporuje oba?